Kritik von Prof. Dr. Joachim Felix Hornung an den Doppelblindstudien-  

 

http://jaccuse9.wix.com/jaccuse#!rct/brfhl  -  

Alles in einem Satz:

Die randomisierte Doppelblindstudie taugt nicht zum Nachweis der

Wirksamkeit und der Unbedenklichkeit von Arzneimitteln.

 

s.a.:  http://www.vitamind3.info/html/studien.html


http://www.doppelblindstudien-kritik.de/


Prof. Dr. Dr. Harald Walach

http://harald-walach.de/methodenlehre-fuer-anfaenger/12-vitamine-ueber-die-unmoeglichkeit-die-wichtigsten-dinge-im-leben-in-studien-untersuchen-zu-koennen/

 

 

 

Using a matrix-analytical approach to synthesizing evidence solved incompatibility problem in the hierarchy of evidence -     Prof. Dr. Dr. Harald Walach,  Martin Loef
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0895435615003212
http://ac.els-cdn.com/S0895435615003212/1-s2.0-S0895435615003212-main.pdf?_tid=cab97c7a-a732-11e5-b77e-00000aacb360&acdnat=1450627409_2a50988c108820bc530fee83a2c2f074
http://d.mp3vhs.de/C/Walach9.pdf

 

Die Hackordnung der Glaubwürdigkeit -
http://www.medien-doktor.de/medizin/sprechstunde/praxisberichte-1-studien-und-typen-die-hackordnung-der-glaubwurdigkeit-teil-a/
http://marcus-anhaeuser.de/blog/


Warum die meisten Vitamin D Studien schwachsinniger Unsinn sind:
http://www.youtube.com/watch?v=brEKx27oHLs


Wissenschaftstheoretische Forderungen zum Wirksamkeitsnachweis in der Mikronährstofftherapie:

Ref.:
1.) Prof. Dr. Robert Heaney, Professor of Medicine, Creighton University, Research Director of -
www.grassrootshealth.org
- in Minute 37:40 in the Webinar of Oct 2, 2013 -
https://www.youtube.com/watch?v=J2SbJxtAWuI&feature=youtube_gdata_player - Nutrition and Medicine: The Troubled Relationship -

2.) Dr. med. Helmut Kiene, Leiter des Institut an der Universität Witten/Herdecke für angewandte Erkenntnistheorie und medizinische Methodologie e. V., -
http://www.ifaemm.de


Komplementäre Methodenlehre der klinischen Forschung – Cognition based Medicine -
http://www.ifaemm.de/Abstract/PDFs/CBM_Buch.pdf

3.) Helmut Kiene, Dr med, Germany; Harald J. Hamre, Dr med, Germany; Gunver S. Kienle, Dr med, Germany : in Support of Clinical Case Reports: A System of Causality Assessment -
http://www.ifaemm.de/Abstract/PDFs/HK13_1.pdf


http://d.mp3vhs.de/vonabisw/Kiene/K1.pdf

The Features of a Nutrient Study, recommended by Prof. Heaney:

For a nutrient study, to be informative,

  1. basal nutrient status must be determined and used as an inclusion criterion
    (2) the change in intake must be large enough to change nutrient status meaningfully
    (3) change in nutrient status, not change in intake, must be the independant variable in the hypothesis
    (4) change in status must be quantified
    (5) co-nutrient status must be optimized
    ----------------------------------------------------------------------------------------


  2. The Features of a systematic Review, recommended by Prof. Heaney (Minute 42:50 of the webinar):
    Included studies must all
    (1) meet the five individual study criteria
    (2) have the same basal nutrient status
    (3) use the same charge in intake (dose)
    (4) have the same co-nutrient status
    (5) use the same form of he nutrient
    (6) have the same duration of observation

 

Biostatistics:
Part 01: Overview of General Biostatistics
https://www.youtube.com/watch?v=H1hPz9LTjno
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/1.mp4
Part 02: Probability, Probability Distributions
https://www.youtube.com/watch?v=723D-MCiMyc&index=2&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/2.mp4
Part 03: Sampling Distributions, Estimation
https://www.youtube.com/watch?v=kjyQwPEWQlQ&index=3&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/3.mp4
Part 04: Hypothesis Testing
https://www.youtube.com/watch?v=IGq_xdgYft4&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua&index=4
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/4.mp4
Part 05: Comparing Means of Two Groups
https://www.youtube.com/watch?v=k7LS-Z4_pP0&index=5&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/5.mp4
Part 06: Comparing Proportions
https://www.youtube.com/watch?v=thlLi3wmEVQ&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua&index=6#
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/6.mp4
Part 07: Comparing More Than Two Groups
https://www.youtube.com/watch?v=JWIem-whvl0&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua&index=7
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/7.mp4
Part 08: Sample Size, Power
https://www.youtube.com/watch?v=F7qRR42U5u0&index=8&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/8.mp4
Part 09: Simple Linear Regression
https://www.youtube.com/watch?v=X8ZPrutLPb0&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua&index=9
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/9.mp4
Part 10: Summary & Review
https://www.youtube.com/watch?v=1bB40wpdalU&index=10&list=PLLP3KAwfEjglGoKCfLfPCyy7lddjTyBua
http://d.mp3vhs.de/C/Biostatistik/10.mp4

 

Beobachtungsstudien
http://www.aerzteblatt.de/archiv/66222/Vermeidung-verzerrter-Ergebnisse-in-Beobachtungsstudien-Teil-8-der-Serie-zur-Bewertung-wissenschaftlicher-Publikationen


Kritisches Lesen wissenschaftlicher Artikel:
http://www.aerzteblatt.de/archiv/63379


Studientypen in der medizinischen Forschung
http://www.aerzteblatt.de/archiv/64080


Verschnupfte Wissenschaft
http://www.zeit.de/2011/09/M-Cochrane


Studientypen:
http://d.mp3vhs.de/C1/pdfs/19.pdf


How the media left the evidence out in the cold
http://d.mp3vhs.de/C1/pdfs/20.pdf